Vídeos para a fin de semana: adaptacións literarias ao cine

Esta semana foi o Día do Libro así que nos quedamos un pouco literarios. Porque si, xa dixemos que agora ninguén le libros, pero non se pode negar a influencia que estes teñen en todas as  demais manifestacións culturais. Por exemplo no cine (que vale, tampouco imos xa ao cine, pero pelis si que aínda vemos de cando en vez).

Non creades que trato de homenaxear aos libros invitándovos a ver as pelis (que se acaban máis rápido). Non, só constato que hai historias que cando un as le por primeira vez quere velas na pantalla, quere velas tal e como un as imaxina. A menos que un mesmo sexa o director, probablemente iso remate nunha decepción, aínda que hai que recoñecer que hai adaptacións de indubidable valor cinematográfico.

Repasamos hoxe 10 adaptacións de grandes clásicos literarios ao cine . Pero que quede claro, primeiro hai que ler o libro, e despois ver o filme.

1. Orgullo e prexuízo (de Jane Austen – 1813- a Joe Wright -2005-)

2. Anna Karenina (de Lev Tolstoi -1877- a Joe Wright -2012-)

3. Cumbres borrascosas ( de Emily Bronte -1847- a Andrea Arnold -2011)

4. Los miserables (de Victor Hugo -1862- a Tom Hooper -2012-)

5. Grandes esperanzas (Charles Dickens -1861- a Mike Newell -2012-)

6. Moito ruído e poucas noces (de William Shakespeare -1600- a Kenneth Branagh -1993-)

7. Drácula (de Bram Stocker  -1897- a Francis Ford Coppola -1992-)

8.  Jane Eyre (de Charlote Bronte -1847- a Cary Fukunaga -2011-)

9. As amizades perigosas (de Choderlos de Laclos -1782- a Stephen Frears -1988-)

10. El gran Gatsby (de Scott Fitzgerald -1925- a Baz Luhrmann -2013-)

Shares

    2 comentarios

    • vane di:

      Cris todas las he visto y todas me gustan. Estan en mi lista de recomendables,claro esta, a quien le guste este genero. Pero son originales…eso si. A mi personalmente me gustan este tipo de pelis…soy romantica por naturaleza!!!

    • Discrepo en el contenido, no en la intención. Está bien realizar una selección (correcta) de adaptaciones cinematográficas de clásicos de la literatura; sin embargo, me temo que la trascendencia de la literatura, o al menos de obras escritas que reciben este nombre, es bastante relevante para el séptimo arte como para hacer un artículo ciñéndose únicamente a criterios de universalidad de la obra escrita. En tu lugar, me hubiera asegurado coger grandes adaptaciones cinematográficas de obras escritas (ya buenas o malas), que lograron fama, prestigio o reconocimiento debido a la inusualidad y creatividad de sus imágenes estrictamente en el mundo del cine, sin contar su representatividad como libros publicados. Porque (seamos honestos) algunas de las películas contenidas en tu selección no son solamente terribles en su calidad final, sino que también atentan contra la fidelidad en la adaptación, extrayendo de la obra tan sólo aquellos elementos de gusto general, populista, jamás la verdadera esencia. Soy consciente de la dificultad que radica en la extrapolación del “plano-libro” al “plano-cine”, por ello el éxito final de una película-basada-en-libro siempre depende de la capacidad creativa de la amalgama virtuosa que representen intérpretes, guionistas, directores…, y no de la calidad del propio libro. Esta selección me parece no completa, pero sí más próxima: http://compostimes.com/2013/02/spoiler-alert-de-la-imprenta-a-la-pantalla-las-20-mejores-adaptaciones-cinematograficas/

    Deixa unha resposta

    O teu enderezo electrónico non se publicará