Antes de sentarme na sala do cine, eu sabía máis ben pouco sobre Eleanor Marx. Tiña unha vaga idea de que as irmás Marx tiveran unha vida un tanto tráxica e que acabaran non alá moi ben, pero todo era un tanto nebuloso e pouco concreto. Persoalmente, creo que este foi o mellor punto de partida para empezar a ver Miss Marx, unha das últimas películas en chegar ás carteleiras (e só de cines). En Santiago está estes días na sala Numax (e diría que é o único cine de Galicia no que a poñen).
Eu fun ver Miss Marx sen moitas expectativas. Estaba en Santiago, decidín ir ao cine e vin que en algún lugar vendían a película como “a historia feminista e socialista que precisabamos”. Saír saín do cine con ese frenesí de teño que me poñer xa mesmo a ler a Wikipedia e mercar vinte biografías de Eleanor Marx para saber moito máis. As críticas que lin dende entón do filme non son especialmente boas, pero eu saín encantada e xusto o que critican parécenme algúns dos seus puntos fortes como historia.
Miss Marx é a última obra dunha directora italiana, que ao parecer ten unha película anterior que chamou a atención da crítica, pero que eu descoñezo completamente, Susanna Nicchiarelli. Aínda que a película é unha coproducción belgo-italiana, a película está feita en inglés. A protagonista é, de feito, Romola Garai, unha actriz clásica de películas de época. Nicchiarelli non fai un biopic clásico, pero realmente non sempre son necesarios os biopics clásicos.
A banda sonora é música punk actual (pero tampouco é algo que te expulse da historia en si) e a narración non segue eses patróns recorrentes das películas biográficas tradicionais. Aquí non vamos do berce á morte con todos os detalles. Miss Marx comeza in media res, no memorial trala morte de Karl Marx e co discurso que Eleanor dá a pé de tumba. Como ela mesma lle dirá despois a outra personaxe, trala morte do pai foi o primeiro momento na vida de Eleanor Marx no que non ten a responsabilidade de coidar doutra persoa.
A película vai contando os seguintes quince anos da vida de Marx saltando por momentos clave (pero non por iso é difícil seguir a narración). Así vemos a súa vida privada —que é a que merece un debate en profundidade, pero da que non quero facer spoilers— e a súa vida pública como muller política. Porque Eleanor Marx é unha peza fundamental do socialismo do século XIX, e a película transmíteo sen usar eses recursos obvios das cintas sobre persoas políticas, e unhas das pioneiras da loita polos dereitos da muller. Non cho conta —pero tampouco é preciso!—, pero a película deixa ver como de interesante é o seu papel como persoa pública.
Sen dúbida, creo que o mellor desta Miss Marx está en que tería sido moi fácil crear unha narrativa dramática e tráxica, converter a Eleanor Marx nunha personaxe de folletín e sacrificar con iso todo o demais. Sen embargo, esta película mostra a Marx como unha muller complexa, pero sen facerlle renunciar ao seu poder sobre a propia vida.
v52xzt
88qbix
bxtf91
165w7d
853sgu
x31kfp
uy32il